Všeobecné obchodné podmienky
1. Základné informácie
Kto sme?
- Obchodná firma: Smellkiller s. r. o. („Smellkiller“)
- Hlavná adresa a showroom: Gorkého 316/1, Prievidza
- Sídlo spoločnosti: Gorkého 316/1, 971 01 Prievidza
- IČO: 55782493
- DIČ: 2122081236
- Zápis v obchodnom registri: Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 83222/L
- Kontakt: +421 918 521 255, info@smellkiller.sk, alebo tento kontaktný formulár
Predávajúcim sa pre účely týchto VOP rozumie Smellkiller ako je definovaná vyššie.
Kupujúcim podľa týchto VOP je fyzická osoba v postavení spotrebiteľa alebo podnikajúca fyzická osoba alebo právnická osoba.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
- Podnikateľomsa rozumie:osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
K čomu slúžia obchodné podmienky?
1.1. Nákupom na Smellkiller uzatvárate so Smellkillerom zmluvu. Tieto všeobecné obchodné podmienky (VOP) nám stanovujú obsah tejto zmluvy.
Súhlas s obchodnými podmienkami
1.3. Vytvorením objednávky (napr. kliknutím na tlačidlo, ktorým objednávku dokončujete) sa pre vás tieto VOP stávajú záväzné.
Aké časti VOP sú záväzné a aké ilustratívne?
1.4. Na začiatku vybraných kapitol či iných komplikovanejších častí VOP sme pre vás vždy zhrnuli podstatu a najdôležitejšie informácie. Zhrnutie kapitoly je písané kurzívou a slúži pre základnú orientáciu.
1.5. Naopak číslované odstavce právne záväzné sú.
2. Ako môžete nakupovať na Smellkiller
Nákup prostredníctvom e-shopu
2.1. Nakúpiť môžete na adrese www.smellkiller.sk
2.2. Objednávka je vytvorená v okamihu kliknutia na tlačidlo určené k dokončeniu objednávky. Do tej doby môžete svoju objednávku v košíku ľubovoľne upravovať, vrátane spôsobu dopravy a platby.
2.3. Zmluva je uzatvorená až v okamihu, kedy vám objednávku potvrdíme. Potvrdenie objednávky obdržíte na vami zvolenej e-mailovej adrese, preto vás žiadame o prekontrolovanie správnosti vami zadaných údajov. Prílohou potvrdenia objednávky sú tiež tieto VOP a Reklamačný poriadok.
2.4. Následná zmena objednávky je možná len po vzájomnej dohode, poprípade za podmienok stanovených zákonom alebo týmito VOP.
2.5. Objednávky cez e-shop www.smellkiller.sk je možné vytvárať nonstop.
2.6. Robíme všetko pre to, aby k výpadkom e-shopu nedochádzalo, ale výnimočným výpadkom nie je možné úplne predísť. Preto v prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci (napr. výpadok elektriny) nezodpovedáme za nedodržanie prevádzkovej doby e-shopu.
Nákup na predajni, prostredníctvom e-mailu
2.7. Objednávať môžete aj za pomoci pracovníka Smellkillera na ktorejkoľvek z našich predajní, poprípade prostredníctvom telefónu alebo e-mailu.
2.8. V prípade objednania cez e-mail je zmluva uzatvorená v momente doručenia potvrdenia objednávky na Váš e-mail. Pri objednávke cez telefón je zmluva uzavretá v momente Vášho potvrdenia. V prípade objednania s pomocou pracovníka Smellkillera je zmluva uzavretá okamihom (i čiastočnej) úhrady.
2.9. Kamenné predajne sú otvorené v ich prevádzkovej dobe.
2.10. Smellkiller si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, v prípade nákupu ktorýmkoľvek z ponúkaných spôsobov až do okamihu, kedy dôjde z Vašej strany k zaplateniu celej kúpnej ceny.
3. Všeobecné ustanovenia o priateľskej atmosfére pri nákupe
3.1. Smellkiller kladie dôraz na príjemnú atmosféru počas nákupného procesu a vyzýva všetkých zákazníkov, aby počas nakupovania pili dostatok vody, nezabúdali dýchať a zbytočne sa nestresovali.
3.2. Nakupovanie by malo byť pre všetkých radosťou. Pokiaľ nie ste počas nákupu v dobrej nálade, odporúčame si pustiť príjemnú hudbu alebo si dať čaj.
3.3. V prípade, že pri nákupe vznikne nečakaná situácia (napr. mačka vám prejde po klávesnici alebo sa vám vyleje káva), odporúčame stránku obnoviť a zhlboka sa nadýchnuť. Smellkiller nie je zodpovedný za škody spôsobené domácimi miláčikmi počas nakupovania.
4. Technicko-zábavné odporúčania
4.1. Pre najlepší zážitok z prehliadania odporúčame použiť moderný internetový prehliadač (napr. Chrome, Firefox alebo Safari). Internet Explorer neodporúčame – môže mať depresiu z vývoja posledných rokov.
4.2. V prípade, že si chcete spríjemniť čítanie týchto obchodných podmienok, odporúčame si k nim pripraviť obľúbený nápoj a pohodlné miesto na sedenie.
4.3. Tento dokument je dlhý, ale veríme, že čím viac toho prečítate, tým múdrejší/múdrejšia sa budete cítiť. Ak nie, tak aspoň viete, že ste to skúšali. A to sa cení.
5. Reklamácie alebo čo robiť s vadným Tovarom
5.1. Všetky podmienky a postupy v prípade reklamácie tovaru sa riadia Reklamačným poriadkom, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto VOP.
5.2. Pokiaľ zakúpený tovar predáte alebo darujete (prípadne inak k tomuto tovaru prevediete vlastníctvo), musíte nás o tejto skutočnosti informovať Vy i nový vlastník. Pokiaľ tak neučiníte, budeme k vám, ako k pôvodnému kupujúcemu, pristupovať ako k vlastníkovi veci (napr. pri reklamácii budeme jednať s vami a pri prípadnom vrátení peňazí budeme peniaze vracať vám).
Kedy má tovar vadu?
5.3. Tovar má vadu, ak nemá dojednané vlastnosti. Za vadu sa považuje aj plnenie spočívajúce v dodaní iného tovaru a tiež vada v dokladoch nevyhnutných pre užívanie tovaru. Vaše právo z vadného plnenia zakladá vada, ktorú má tovar pri prechode nebezpečenstva škody na vás ako kupujúceho, hoci sa prejaví až neskôr. Vaše právo založí aj neskôr vzniknutá vada, ktorú mohol Smellkiller spôsobiť porušením svojej povinnosti.
5.4. Právo z vadného plnenia vám neprináleží, pokiaľ ste pred prevzatím veci vedeli, že vec má vadu, alebo pokiaľ ste vadu sami spôsobili. Ak má vec vadu, sme z nej zaviazaní, a ak sa jedná o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, máte miesto práva na výmenu veci, právo na primeranú zľavu.
Prechod nebezpečenstva škody
5.5. Ako kupujúci čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na veci tovar podľa možnosti prehliadnite a presvedčte sa o vlastnostiach a množstve dodaného tovaru. O prípadných zistených vadách a nedostatkoch ste nás povinný bez zbytočného odkladu informovať.
5.6. Nebezpečenstvo škody prechádza na vás ako kupujúceho prevzatím veci. Ten istý následok má, ak neprevezmete tovar, hoci sme Vám s nim umožnili nakladať.
5.7. Škoda na tovare, vzniknutá po prechode nebezpečenstva škody na Vás, nemá vplyv na vašu povinnosť zaplatiť kúpnu cenu. Kúpnu cenu nemusíte zaplatiť len v prípade ak škoda bola spôsobená našim porušením povinnosti. Vaším omeškaním s prevzatím tovaru nám vzniká právo tovar po predchádzajúcom upozornení vhodným spôsobom predať potom, čo sme Vám poskytli dodatočnú primeranú lehotu k prevzatiu. To platí aj vtedy, ak ste v omeškaní s platením, ktorým je odovzdanie tovaru podmienené.
Zodpovednosť predávajúceho
- a) Zodpovedáme za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä zodpovedáme za to, že v dobe kedy prevezmete tovar: má vlastnosti, ktoré sme si dojednali; a ak chýba takéto dojednanie, že tovar má také vlastnosti, ktoré popisujeme my alebo výrobca, alebo ktoré očakávate s ohľadom na povahu tovaru a na základe nami alebo výrobcom vykonanej reklamy;
- b) sa hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie uvádzame alebo, ku ktorému je tovar tohto druhu obvykle používaný;
- c) je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti; a
- d) vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
- e) Ak sa prejaví vada v priebehu záručnej doby, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí.
- f) Ste oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia, ak nie je uvedené inak, to sa však netýka:
- I) tovaru predávaného za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná;
- II) na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním;
III) pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí; alebo
- IV) ak to vyplýva z povahy tovaru.
- V) pri spotrebnom tovare (napr. kozmetika, drogistické výrobky apod.) ste oprávnený uplatniť právo z vady do dvadsiatich štyroch (24) mesiacov, ak nie je však na tovare uvedený dátum spotreby, v takom prípade sa lehota skráti len do dátumu vyznačeného na obale tovaru.
Uplatnenie práv z vadného plnenia pri darčekoch
5.8. Ak je spoločne s tovarom poskytovaný aj darček, je možné uplatniť právo z vady do 24 mesiacov len pri predávanom tovare, ale nie pri darčeku poskytnutom spoločne s tovarom. Pri týchto darčekoch môžete uplatniť práva z vadného plnenia len do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
5.9. Ak nakupujete ako podnikateľ (t. j. nákup na IČO) nie ste oprávnený pri darčeku uplatniť práva z vadného plnenia. Pre kupujúceho podnikateľa môže byť lehota pre uplatnenie práv z vadného plnenia upravená odlišne, ak je to u daného typu tovaru výslovne uvedené, takto uvedená lehota má prednosť.
Podstatné porušenie zmluvy
5.10. Ak sa vada vyskytne v uvedenej lehote a ak je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy, máte právo:
- a) na odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho tovaru, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, ale ak sa vada týka len súčasti tovaru, môžete požadovať len výmenu tejto súčasti; ak to nie je možné, môžete odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom k povahe vady neúmerné, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, máte právo na bezplatné odstránenie vady;
- b) na odstránenie vady opravou tovaru;
- c) na primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo
- d) odstúpiť od zmluvy.
5.11. Ako kupujúci máte povinnosť nám oznámiť, aké právo ste si zvolili, a to pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôžete zmeniť bez nášho súhlasu; to neplatí, ak ste žiadali opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak neodstránime vady v primeranej lehote alebo ak Vám oznámime, že vady neodstránime, môžete požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môžete od zmluvy odstúpiť.Ak si nezvolíte svoje právo včas, máte práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy – viď nižšie. Ako spotrebiteľ máte právo na primeranú zľavu aj v prípade, že Vám nemôžeme dodať nový tovar bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo tovar opraviť, ako aj v prípade, že nenapravíme tovar v primeranom čase, alebo že by vám zaistenie nápravy pôsobilo značné ťažkosti.
Nepodstatné porušenie zmluvy
5.12. Ak je chybné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, máte právo na odstránenie chyby, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Pokiaľ neuplatníte právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpite od zmluvy, môžeme Vám dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Iné vady môžeme odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním nového tovaru. Ak neodstránime vadu veci včas alebo vadu veci odmietneme odstrániť, môžete požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môžete od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôžete meniť bez nášho súhlasu.
Porušenie zmluvy všeobecne
5.13. Právo na dodanie nového tovaru, alebo výmenu súčasti máte aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôžete tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave (tretia reklamácie rovnakej vady) alebo pre väčší počet vád (aspoň 3 vady súčasne). V takom prípade máte ako spotrebiteľ aj právo od zmluvy odstúpiť.
5.14. Pri dodaní nového tovaru nám vrátite na vlastné náklady tovar pôvodne dodaný (vrátane všetkého dodaného príslušenstva).
5.15. Ak nám neoznámite vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli pri včasnej prehliadke a náležitej starostlivosť zistiť, súd vám právo z chybného plnenia neprizná. Ak sa jedná o skrytú vadu, platí to isté, ak nebola vada oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci.
Záruka za akosť
5.16. Zárukou za akosť sa zaväzujeme, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na obvyklé použitie alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti tovaru na obale alebo v reklame. Záruka môže byť poskytnutá aj na jednotlivú súčasť tovaru.
5.17. Záručná doba plynie od odovzdania tovaru Vám; ak bol tovar podľa zmluvy odoslaný, plynie od dodania tovaru do miesta určenia. Ak má kúpený tovar uviesť do prevádzky niekto iný ako my, plynie záručná doba až odo dňa uvedenia tovaru do prevádzky, ak ste si objednali uvedenie do prevádzky od nás spolu s tovarom či najneskôr do troch týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas ste poskytli na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
5.18. Právo zo záruky nemáte, ak vadu spôsobila, po prechode nebezpečenstva škody na tovare na Vás, vonkajšia udalosť.
6. Odstúpenie od zmluvy
6.1. Pri odstúpení od zmluvy, ktorého predmetom je zariadenie, na ktorom máte svoje osobné dáta, odporúčame aby ste si svoje dáta zálohovali a zo zariadenia ich následne zmazali (pokiaľ je to možné).
6.2. O spôsobe vrátenia peňazí pri odstúpení od zmluvy nájdete informácie nižšie.
Som spotrebiteľ
Ako spotrebiteľ máte právo vrátiť tovar v lehote 14 dní, pokiaľ ste ho zakúpili dištančne, tzn. napríklad cez e-shop www.smellkiller.sk. Tovar musíte v takomto prípade vrátiť nezničený, nepoškodený a bez známok používania. Tovar by ste si mali vyskúšať a prehliadnuť rovnako, ako keby ste tak robili v bežnej kamennej predajni. Pokiaľ budú na tovare známky opotrebenia alebo iného užívania, môžeme vám ponížiť vrátenú kúpnu cenu o zníženie hodnoty tovaru vplyvom takéhoto užívania.
Odstúpiť od zmluvy nemôžete napr. pri hygienickom tovare, ktorý vám bol dodaný v uzatvorenom ochrannom obale a Vy ste ho z takéhoto obalu vyňali, u novín, periodík alebo časopisov a ďalej tiež pri tovare, ktorý bol zhotovený na základe Vašich požiadaviek. Ďalšie prípady, v ktorých nemožno odstúpiť od zmluvy, nájdete nižšie.
Ako postupovať pri odstúpení od zmluvy vrátane podrobnejších podmienok nájdete nižšie.
Podrobnejšie informácie pre spotrebiteľa
6.3. Ak ste spotrebiteľom (tj. nejde o objednávku „na firmu“, resp. objednávku, v ktorej ste uviedli svoje IČO), máte právo odstúpiť od zmluvy a žiadať vrátenie kúpnej ceny v lehote štrnásť dní.
- V prípade kúpnej zmluvy beží lehota 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
- V prípade zmluvy, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, beží lehota 14 dní odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru.
- Pri pravidelnej opakovanej dodávke tovaru beží lehota 14 dní odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru.
Akým spôsobom môžete od zmluvy odstúpiť?
6.4. Spôsoby odstúpenia sú pre vás zoradené podľa rýchlosti vybavenia a Vášho pohodlia pri ich zadávaní:
- Odporúčanou možnosťou, ako od zmluvy odstúpiť, je prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu v sekcii Reklamácie a vrátenie tovaru . Takto zadané odstúpenie sme vďaka priamemu napojeniu na naše systémy schopní vybavovať najrýchlejšie.
- Odstúpiť od zmluvy môžete ďalej vyplnením a odoslaním vzorového formulárana našom webe.
- V neposlednom rade je možné odstúpiť prostredníctvom konzultanta predaja na predajni.
- Od zmluvy môžete odstúpiť i korešpondenčne odoslaním vzorového formuláruna adresu:
Smellkiller s.r.o.
Gorkého 316/1
971 01 Prievidza
Ako a kedy musíte vrátiť tovar
6.5. Akonáhle odstúpite od zmluvy, musíte nám tovar vrátiť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od samotného odstúpenia od zmluvy. Tovar vraciate na svoje náklady, ktoré vám nebudú preplatené. Tovar by mal byť nepoškodený, nepoužívaný a čistý, vrátane všetkého príslušenstva, ktoré ste k nemu obdŕžali. Pokiaľ je to možné, tovar by mal byť vrátený v originálnom obale.
Kedy od zmluvy odstúpiť nemôžete
6.6. Pokiaľ sa jedná o spotrebný tovar či hygienické potreby, možno od zmluvy odstúpiť len v prípade, pokiaľ nie je porušené originálne balenie, poprípade iný hygienický obal chrániaci samotný tovar. To sa týka napr. drogistických výrobkov, kozmetiky apod.
6.7. Odstúpiť od zmluvy tiež nemožno v prípade poskytnutia služieb za odplatu, pokiaľ sme vám ich poskytli v lehote 14 dní od objednania takejto služby. Typicky v prípade, pokiaľ vám poskytujeme napr. montáž spotrebiču s Vaším výslovným súhlasom. Ďalším prípadom, kedy nemôžete odstúpiť od zmluvy je tovar, ktorý sme akokoľvek upravili na základe Vašich osobných požiadaviek.
Ďalšie prípady, v ktorých nie je možné odstúpiť od zmluvy
6.8. Pokiaľ tovar podlieha rýchlej skaze alebo má krátkodobú spotrebu, popr. bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom.
6.9. V prípade opravy alebo údržby vo vami určenom mieste na Vašu žiadosť. Jedná sa predovšetkým o prípady opráv domácich spotrebičov apod.
6.10. V prípade zvukovej alebo obrazovej nahrávky či počítačového programu, ktoré vám boli dodané v zapečatenom obale a vy ste tento obal porušili.
6.11. V prípade dodania novín, periodík alebo časopisov, okrem predplatného.
6.12. Nemožno odstúpiť vo vzťahu k samotnej preprave tovaru, nakoľko je zaisťovaná s ohľadom na určité obdobie.
6.13. Nemožno odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je vykonanie naliehavých opráv a údržby, o ktoré ste výslovne požiadali Smellkiller a to neplatí pre zmluvy o službách a pre zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy a údržby, ak boli uzatvorené počas návštevy Smellkilleru u Vás a tieto služby alebo tovary ste si vopred neobjednali.
6.14. Nemožno odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s Vašim výslovným súhlasom a vyhlásili ste, že ste boli riadne poučení o tom, že vyjadrením tohto súhlasu strácate právo na odstúpenie od zmluvy.
6.15. Nemožno odstúpiť v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je darčekový poukaz, ktorý bol Vami vybratý z ochranného obalu (tj. napr. z obálky), pretože v takomto prípade dochádza k zverejneniu tajného kódu, ktorý je týmto znehodnotený a spotrebovaný. V prípade dodania digitálneho obsahu za odplatu. Klasickým prípadom digitálneho obsahu sú licencie k počítačovým softwarom (Windows apod.), digitálne kľúče k počítačovým hrám alebo e‑booky. Pri objednávke digitálneho obsahu beriete na vedomie, že od takejto zmluvy vzhľadom k jej povahe nemožno odstúpiť, pretože príslušný digitálny obsah vám bude okamžite poskytnutý k stiahnutiu, a teda k užívaniu. Týmto nie je dotknuté vaše právo odstúpiť od zmluvy pri ostatnom tovare, ktorý ste nakupovali spoločne s digitálnym obsahom, pokiaľ to jeho povaha umožňuje (napr. pokiaľ ste kúpili e-book a tlačenú knihu, tlačenú knihu môžete do 14 dní vrátiť).
6.16. Od zmluvy nemôžete odstúpiť ani v prípade tzv. blind bagov (zberateľské karty a iné, podrobnejšie viď ďalej) a blind boxov (box obsahujúci jeden alebo viac blind bagov, podrobnejšie ďalej), ktoré môžu na princípe náhody obsahovať vzácny tovar.
Blind bagom sa rozumie tovar, ktorého konkrétna podoba nie je známa pred jeho rozbalením a kde o vzácnosti tovaru, ktorý sa v balení nachádza, rozhoduje prvok náhody.
Blind bagy a blind boxy sa v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa považujú za tovar, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zamiešaný s iným tovarom a preto v súlade s § 19 ods. 1 písm. f) zákona o ochrane spotrebiteľa nemá spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu podľa § 19 a nasl. zákona o ochrane spotrebiteľa.“
Čo ak vrátite tovar poškodený, poškriabaný či inak opotrebovaný?
6.17. V prípade, že vrátite tovar poškodený, poškriabaný, či s inými známkami opotrebenia, resp. ak došlo k zníženiu hodnoty tovaru v dôsledku toho, že ste s týmto tovarom nakladali inak, než je nutné s ním nakladať vzhľadom na jeho povahu a vlastnosti, môžeme vám vrátenú kúpnu cenu tovaru ponížiť o čiastku, ktorá zodpovedá takémuto opotrebeniu. Takýmto prípadom bude napr. vrátenie poškrabaného telefónu, stlačený displej monitoru alebo zanesený reproduktor nečistotami. V takýchto prípadoch dôjde k vyčísleniu škody, o ktorú bude Vaša vrátená kúpna cena ponížená.
Ako vám vrátime peniaze?
6.18. Peniaze vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, akým prebehla platba. Nemusíme vám však peniaze vrátiť skôr, ako vrátite tovar, poprípade, ako preukážete, že ste tovar odoslali. Taktiež máte právo na vrátenie peňazí vynaložených na dodanie tovaru pri jeho objednávke, avšak len do výšky rovnajúcej sa najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru na Smellkiller, a ak odstupujete od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
6.19. V prípade preplatenia v hotovosti môže Smellkiller od Vás požadovať predloženie identifikačného preukazu, ako je občiansky preukaz alebo cestovný pas, za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzenia legalizácie príjmov z trestnej činnosti. Pokiaľ takýto preukaz nepredložíte, môžeme odmietnuť vám peňažné prostriedky vyplatiť.
Čo ak boli súčasťou tovaru darčeky?
6.20. Pokiaľ ste v súvislosti s nákupom tovaru obdŕžali od Smellkiller darčeky, a využili ste možnosť odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní, musíte nám spolu s tovarom vrátiť aj poskytnuté darčeky, vrátane všetkého o čo ste sa obohatili. V prípade, ak nevrátite poskytnuté darčeky bude sa to považovať za bezdôvodné obohatenie. Ak vydanie darčeku nebude možné, máme právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny darčeka. Taktiež v prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy sa posudzujú samostatne.
6.21. V prípade odstúpenia od zmluvy o poskytovaní služieb ktorých poskytovanie už bolo začaté, musíte nám aj napriek odstúpeniu pomernú časť ceny zaplatiť.
Som podnikateľ
Pri nákupe ako podnikateľ (teda na IČO) nemáte pri nákupe urobeného dištančne, na rozdiel od spotrebiteľa, zo zákona právo vrátiť tovar v lehote 14 dní. Zákon v tomto ohľade zvýhodňuje iba spotrebiteľa.
6.24. Uskutočňujeme v prvom rade maloobchodný (retailový) predaj, tj. dodávame tovar primárne fyzickým osobám ako koncovým zákazníkom, a preto si výslovne vyhradzujeme právo, za účelom obslúženia čo najväčšieho počtu fyzických osôb ako svojich cieľových zákazníkov, Vám zrušiť objednávku, v prípade, že množstvo objednaného tovaru prevyšuje množstvo bežnej spotreby pre potreby fyzických osôb ako koncových zákazníkov. V takýchto prípadoch Vás Smellkiller upozorní e-mailom na zrušenie objednávky a prípadne Vám vráti už zaplatenú kúpnu cenu.
6.25. Ako retailový predajca nenesieme zodpovednosť za ďalší predaj našich produktov a za prípadný ušlý zisk s tým súvisiaci.
V akých prípadoch môže odstúpiť od zmluvy Smellkiller?
V niektorých prípadoch máme aj my právo od zmluvy odstúpiť. Je tomu tak najmä v prípade chybného nacenenia tovaru, kedy je cena zjavne neprimeraná. Môžeme tiež odstúpiť v prípade, kedy si objednáte tovar, ktorý je však určený len pre určitý okruh zákazníkov, napr. len pre školy.
Odstúpenie Smellkillerom v prípade chyby v cene tovaru
6.26. V prípade chybného nacenenia tovaru, bližšie popísaného v kapitole 9. týchto VOP, má Smellkiller právo odstúpiť od zmluvy. V takomto prípade nastane zo strany Smellkiler stornovanie objednávky, poprípade iné vyrozumenie, z ktorého bude jasné, že Smellkille od zmluvy odstupuje.
6.27. Pokiaľ ste už zaplatili časť kúpnej ceny tovaru, bude vám táto čiastka vrátená späť rovnakým spôsobom najneskôr do 14 dní odo dňa nasledujúceho po odstúpení od zmluvy Smellkillerom.
Odstúpenie Smellkillerom v prípade kúpy tovaru určeného konkrétnemu okruhu zákazníkov
6.28. Upozorňujeme, že niektoré tovary môžu byť dostupné len určitému okruhu zákazníkov. V takomto prípade je informácia jasne a zrozumiteľne uvedená na samotnom produkte či v jeho popise. Pokiaľ si objednáte tovar a nespadáte pod takýto okruh zákazníkov, má Smellkiller právo od zmluvy odstúpiť. To sa týka predovšetkým produktov určených iba podnikateľom či zdravotníckych prostriedkov, ktoré sú určené iba pre koncových užívateľov a ich ďalšia distribúcia nie je možná.
7. Sťažnosti alebo ako riešiť spory s Smellkillerom
7.1. Záleží nám na tom, aby ste boli s Smellkiller spokojný. A pokiaľ sa nám niečo nepodarí, tak sa k situácii postavíme čelom. I keď je pre nás zákazník na prvom mieste, nemôžeme bohužiaľ ani pri najlepšom fungovaní vylúčiť, že dôjde k výnimočným pochybeniam nášho zamestnanca. Pre najrýchlejšie vyriešenie Vašej sťažnosti máme nastavený interný proces, v rámci ktorého rýchlo preskúmavame sťažnosti našich zákazníkov.
7.2. Prvý krok
Zákaznícka linka: +421 918 521 255 alebo elektronicky cez náš kontaktný formulár .
7.3. Druhý krok
Tím pre sťažnosti, ktorému môžete napísať cez tento kontaktný formulár
Pre riešenie v rámci druhého kroku prosíme vždy najskôr odkážte na pôvodne riešený prípad, označený v rámci komunikácie číslom prípadu.
7.4. Tretí krok
Pokiaľ sťažnosť nevyriešime k vašej spokojnosti, je možné tieto spory riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade môžete ako spotrebiteľ (nesmie ísť o „nákup na IČO“) kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporu, ktorým je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia či spor riešiť on-line prostredníctvom k tomu určenej platformy.
8. Platenie, vrátenie peňazí, fakturačné údaje
8.1. Na našom e-shope je možné platiť bezhotovostne prostredníctovm platobnej brány comgate alebo na dobierku . Smellkiller si vyhradzuje právo ponúknuť Kupujúcemu len vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia. Ako spôsob platby môžete zvoliť tiež platbu kryptomenou (napr. Bitcoin), pokiaľ ju Smellkiller umožňuje. Pokiaľ budete z akéhokoľvek dôvodu následne požadovať vrátenie kúpnej ceny tohto tovaru, môže byť táto cena vrátená len v mene, ktorá je uvedená na faktúre za tento tovar (spravidla v eurách) a vo výške uvedenej na faktúre. Prípadné pohyby v kurze kryptomien nebudú pri vrátení kúpnej ceny zohľadnené, s čím vyslovujete súhlas.
8.2. Do doby úplného zaplatenia kúpnej ceny je tovar stále vo vlastníctve Smellkilleru (tzv. výhrada vlastníckeho práva).
8.3. Údaje na faktúre nemožno bohužiaľ po odoslaní objednávky meniť.
8.4. K vráteniu dane osobám z tretích krajín pri vývoze tovaru za splnenia podmienok zákona o DPH dochádza bezhotovostne na účet zákazníka, pokiaľ Smellkiller nerozhodne o výplate iným spôsobom. Dôvodom preferencie bezhotovostnej platby je nielen legislatíva obmedzujúca platby v hotovosti, ale aj obmedzenie rizika prania špinavých peňazí.
Vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy
8.5. Pokiaľ odstúpite od zmluvy alebo vám budú peňažné prostriedky vrátené z iného dôvodu, vrátime vám peniaze rovnakým spôsobom, akým sme ich od vás prijali. Pokiaľ však peniaze nemožno vrátiť rovnakým spôsobom, napríklad ste platili v hotovosti na predajni, kuriérovi alebo došlo k exspirácii Vašej platobnej karty, zodpovedáte za správnosť údajov, ktoré nám k vráteniu poskytnete. Za správnosť údajov zodpovedáte aj v prípade, kedy sme vám vyhoveli a peniaze vraciame iným spôsobom.
9. Ceny
Všetky naše ceny sú konečné, v eurách (Eur) a vrátane DPH(ak sa uplatňuje). V cene tovaru nie je zahrnutá cena dopravy a prípadnej dobierky, ktorá sa zobrazí až v poslednej fáze objednávky tzv. košíku podľa Vášho výberu. Výsledná cena objednávky v prípade platby v hotovosti je zaokrúhľovaná podľa platnej legislatívy.
Pokiaľ dôjde behom objednávky k zneužitiu údajov (osobných alebo firemných), poprípade platobnej karty, môžeme takúto objednávku zrušiť.
Zdá sa vám cena podozrivo nízka? Alebo chyby v cene tovarov
Všetky nami uvádzané ceny sú konečné. V ojedinelých prípadoch však môže dôjsť ku chybe v cene tovaru alebo služby (aj keď robíme maximum pre prevenciu, tak tomuto nie sme bohužiaľ schopní úplne zabrániť, aj naši zamestnanci sú len ľudia). Podrobnosti o chybách v nacenení, vrátane informácie o oprávnení Smellkilleru odstúpiť od takejto zmluvy, nájdete nižšie.
Podrobnejšie informácie o chybnom nacenení tovaru
9.1. Môžu nastať prípady, kedy dôjde k chybnému uvedeniu ceny tovaru. Takýmito prípadmi sú najmä, nie však výlučne:
- cena tovaru je na prvý pohľad zjavne nesprávna (napr. sa výrazne odchyľuje od obvyklej ceny tovaru),
- cena súvisiacich služieb ako doprava, poistenie predlženej záruky apod., je zjavne nesprávna,
- v cene tovaru chýba alebo je navyše jedna či viac číslic, alebo
- zľava na tovare presahuje 60 % bez toho, aby tovar bol súčasťou zvláštnej marketingovej kampane či výpredajovej akcie
9.2. V týchto prípadoch si Smellkiller vyhradzuje právo zmluvu neuzavrieť, poprípade od takejto zmluvy odstúpiť aj po tom, čo ste už obdŕžali e-mail potvrdzujúci objednávku. O takomto kroku vás musíme bezodkladne informovať.
9.3. V prípade, kedy zľava na tovare dosiahne 80 % a viac, odporúčame Vám overiť si, či nedošlo ku chybe v nacenení, prostredníctvom kontaktného formulára, pretože aj pri tovare so zjavne chybnou cenou sa objaví automaticky informácia, že sa jedná o tovar zlacnený, resp. tovar vo výpredaji a pod.
Použitie poukazov v rozpore s podmienkami
Ak dôjde z Vašej strany k použitiu zľavového alebo obdobného poukazu v rozpore s jeho podmienkami, môžeme takúto zmluvu na základe ďalej popísaných podmienok vyhlásiť za neplatnú.
Neoprávnené použitie poukazu
9.4. Za neplatne uzatvorenú môže byť vyhlásená zmluva, pokiaľ došlo k neoprávnenému použitiu zľavového alebo obdobného poukazu v rozpore s jeho podmienkami. Takýmto neoprávneným použitím môže byť
- použitie poukazu na tovar, na ktorý nie je určený,
- poukaz bol použitý na nákup, ktorý nedosahuje minimálne stanovené ceny alebo
- Smellkiller zistí, že zľavový poukaz bol už použitý.
9.5. Ak nestanovíme inak, nie je možné kombinovať jednotlivé poukazy.
Cenu a termín dodania u predobjednávok berte prosím s rezervou!
V prípade predobjednávok sa jedná len o predbežnú cenu, ktorá sa môže od koncovej líšiť. Bohužiaľ nemôžeme vždy zaručiť konkrétny termín dodania, preto vás o všetkých nových skutočnostiach budeme vždy predom informovať. Bližšie informácie nájdete nižšie.
Ďalšie informácie o predobjednávkach
Ako počítame zľavy?
9.8. Pôvodná cena (na webe typicky vyobrazená v rámci informovania o zľave ako preškrtnutá) znamená najnižšiu cenu za posledných 30 dní pred zľavnením, za ktorú predmetný tovar/službu/licenciu Smellkiller ponúkal na svojom e-shope. Vo výpočte pôvodnej ceny sa nezohľadňujú individuálne cenové zvýhodnenia a cenové zvýhodnenia, ktoré nie sú zahrnuté priamo v aktuálnej predajnej cene daného tovaru (t. j. nie sú poskytované automaticky a plošne). Takto vypočítaná pôvodná cena zostáva v platnosti aj v prípade, kedy je tovar zľavnený postupne niekoľkokrát v kratšom časovom horizonte, maximálne však po dobu 90 dní.
Akčná ceny a výkup od neplatcu DPH
9.9. Akčné ceny platia do vypredania zásob Smellkilleru. Pri uvedení zostávajúceho počtu kusov tovaru do vypredania takéhoto počtu, poprípade do skončenia akcie podľa toho, čo nastane skôr.
9.10. Pokiaľ bol tovar vykúpený od neplatcu DPH (typicky spotrebiteľa) a tento tovar následne vystavujeme v kategórii „rozbalené“, „použité“ alebo „zánovné“, uvádzame v súlade so zákonmi cenu bez DPH. Táto skutočnosť môže byť premietnutá až v koncovej faktúre.
9.11. Pokiaľ nakupujete ako podnikateľ a dosiahnete určitý nákupný obrat , môže vám byť na našom e-shope pri určitom tovare zobrazená nižšia kúpna cena než neprihlásenému užívateľovi.
10. Bezpečnosť a ochrana informácií
10.1. Vo veci ochrany a spracovávania Vašich údajov ako kupujúceho zo strany Smellkilleru sa použijú tieto Podmienky ochrany osobných údajov
10.2. Na druhú stranu Vy ako kupujúci musíte chrániť svoje prístupové údaje k zákazníckemu účtu (najmä heslá) a nikomu inému ich nezdieľať. Za zneužitie Vášho prihlasovacieho mena alebo hesla niekým iným nenesie Smellkiller zodpovednosť. Ďalej nesmiete používať účet, meno alebo heslo žiadneho iného zákazníka.
11. Nahlásenie protiprávneho obsahu podľa nariadenia DSA
11.1. Digitálne služby vstupujú do novej éry v súvislosti s novým nariadením EÚ o digitálnych službách (DSA). Smellkiller na tieto zmeny reaguje radou opatrení a postupov, ktoré napĺňajú a prekračujú štandardy stanovené týmto nariadením. Bezpečnosť našej platformy je jedným z našich najvyšších cieľov. Preto sme zaviedli mechanizmus pre nahlasovanie nezákonného obsahu, ktorý je nahraný tretími osobami, ako sú napríklad recenzie našich zákazníkov. Nástroj jednotného kontaktného miesta umožňuje užívateľom podieľať sa na ochrane a bezpečnosti nášho internetového obchodu jednoducho a aktívne, a zároveň zefektívňuje komunikáciu medzi nami, našimi zákazníkmi a zmluvnými partnermi a dozornými orgánmi. Všetky vaše dotazy, obavy a spätná väzba budú rýchlo a efektívne riešené.
12. Záverečné ustanovenia
12.1. Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy, budú riešené výhradne podľa práva Slovenskej republiky a budú riešené príslušnými súdmi Slovenskej republiky. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (CISG) sa v súlade s čl. 6 tohto dohovoru neuplatní.
12.2. Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu kupujúceho preklad textu zmluvy, platí, že v prípade sporu o výklad pojmov platí výklad zmluvy v slovenskom jazyku.
12.3. Uzavretá zmluva je Smellkillerom archivovaná v internom systému po dobu najmenej piatich rokov od jej uzatvorenia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Zákazníkovi poskytne Smellkiller prístup k zmluve v odôvodnených prípadoch. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzavretiu zmluvy sú jasné z týchto VOP, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný.
12.4. Pokiaľ v niektorých kapitolách uvádzame najskôr krátke zhrnutie pre základnú orientáciu a až následne podrobnejší text, má v prípade nezrovnalostí prednosť podrobnejší text, ktorý vo väčšine prípadov začína nadpisom „viacej informácii“, „bližšie podmienky“ apod.
12.5. Podmienky marketingových kampaní sa riadia konkrétnymi podmienkami danej akcie..
12.7. Tieto Všeobecné obchodné podmienky vrátane všetkých ich súčastí sú platné a účinné od 21.06.2024, pričom sú k dispozícii v sídle a predajniach Smellkiller alebo elektronicky na www.smellkiller.sk.
Reklamačný poriadok
I.Všeobecné ustanovenia
Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej jen „VOP“) Predávajúceho a opisuje postup, akým spôsobom pristupovať pri reklamácii tovaru nadobudnutého od Predávajúceho.
Kupujúci, ktorým môže byť podnikateľ alebo spotrebiteľ, je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Zároveň kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť Smellkilleru potrebnú súčinnosť potrebnú pre vybavenie reklamácie, v opačnom prípade sa lehoty adekvátne predlžujú o čas, v ktorom kupujúci neposkytol požadovanú súčinnosť.
Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom. Definície pojmov obsiahnuté v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami vo VOP. Pokiaľ tento Reklamačný poriadok pojem nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je definovaný vo VOP. Ak nie je definovaný ani tam, chápe sa vo význame, v akom ho užívajú platné a účinné právne predpisy.
Prevzatím tovaru u podnikateľov je okamih jeho odovzdania predávajúcim kupujúcemu resp. prvému prepravcovi. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ, je okamihom prevzatia tovaru spotrebiteľom od predávajúceho resp. prevzatie od dopravcu.
II. Dĺžka záruky
Ako doklad o záruke vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (najmä názov tovaru, dĺžka záruky, cena, množstvo, sériové číslo).
Na výslovnou žiadosť kupujúceho predávajúci poskytne záruku písomnou formou (záručný list). Štandardne však, ak to umožňuje povaha veci, vydáva predávajúci namiesto záručného listu kupujúcemu doklad o zakúpení veci obsahujúci uvedené údaje.
Ak je to vzhľadom na poskytovanú záruku potrebné, predávajúci v záručnom liste zrozumiteľným spôsobom vysvetlí obsah záruky, uvedie jej rozsah, podmienky, dobu platnosti a spôsob, akým je možné uplatniť nároky z nej plynúce. V záručnom liste predávajúci zároveň uvedie, že poskytnutím záruky nie sú dotknuté práva kupujúceho, ktoré sa ku kúpe viažu.
Predĺžená záruka musí byť vždy v súlade so záručnými podmienkami danými výrobcom a s akoukoľvek súvisiacou reklamou, pričom v takomto prípade záručný list vždy obsahuje hore uvedené náležitosti a je vydaný v súlade s vyššie uvedenými podmienkami.
Lehota pre uplatnenie práv z vadného plnenia
Záručná doba začína plynúť zásadne dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
Záručná doba je:
- u nového tovaru 24 mesiacov, ak neustanovuje osobitný právny predpis lehotu dlhšiu;
- u zánovného tovaru 21 mesiacov (zánovným tovarom sa rozumie používaný tovar, ktorý následne prešiel kontrolou našich odborníkov a ktorý je takto označený);
- u tovaru použitého 12 mesiacov (použitým tovarom sa rozumie takto označený tovar, ktorý je použitý či opravovaný bez vady, pričom kompletnosť balenia nebráni plnému užívaniu výrobku).
U spotrebného tovaru (napr. kozmetika, drogistické výrobky apod.) je Kupujúci oprávnený uplatniť právo z vady do dvadsiatich štyroch (24) mesiacov, ak však nie je na tovare uvedený dátum spotreby, v takom prípade sa lehota skracuje iba do dátumu vyznačeného na obale tovaru.
Dĺžka záručnej doby je vždy vyznačená na záručnom liste (v stĺpci záruka). Záručná doba sa skladá zo zákonnej doby (24 mesiacov) a prípadne predĺženej záručnej doby.
Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
Keď je kupujúcim spotrebiteľ, v rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia zákonom č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a zákonom č. 108/2024 Z.z, o ochrane spotrebiteľa, obidva zákony v platnom a účinnom znení, s prihliadnutím k spresneniam v tomto Reklamačnom poriadku. U predĺženej záručnej lehoty sa reklamácie riadia výhradne týmto Reklamačným poriadkom.
III. Záručné podmienky
- Kontrola tovaru pri prevzatí
Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom je povinný, a kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je odporúčané, aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky s firemným logom, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou, s tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.
Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na adresu: info@smellkiller.sk, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať faxom, e-mailom, alebo poštou predávajúcemu. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
- Uplatnenie reklamácie
Miestom pre uplatnenie reklamácie je Smellkiller s.r.o. Gorkého 316/1 Prievidza, príp. ak je kupujúcim spotrebiteľ, môže tovar reklamovať na akejkoľvek predajni predávajúceho.
Kupujúci môže vadný tovar na reklamáciu zaslať prepravnou službou na adresu prevádzky predávajúceho alebo autorizovaného servisu. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu, balík by mal byť označený viditeľne „REKLAMÁCIA“ a obsahovať: reklamovaný tovar vrátane príslušenstva, bez ktorého reklamovaný tovar nemožno používať a diagnostikovať (odporúčame však k reklamovanému tovaru priložiť kompletné príslušenstvo v každom prípade). Ďalej Smellkiller odporúča priložiť kópiu dokladu o zakúpení či iným vhodným spôsobom doložiť záruku tovaru, podrobný popis závady a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (najmä spiatočná adresa a tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu aj poruchy tovaru. Tento postup je odporúčaný aj kupujúcemu spotrebiteľovi, ak nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak. Taktiež odporúčame zvoliť si požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, dobropis).
Smellkiller príp. autorizovaný servis vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to bezprostredne po prijatí reklamácie. V prípade uplatnenia reklamácie je potvrdenie vo všetkých prípadoch zaslané e-mailom. Potvrdenie slúži iba ako doklad o prijatí reklamácie. Stav tovaru, v ktorom Kupujúci odovzdal tento tovar Smellkilleru, bude posúdený v rámci reklamačného konania.
Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, doloží platnosť záruky predložením nákupného dokladu, ak bol v minulosti tovar reklamovaný, tiež doloží doklad o reklamácii. Na dodacom doklade (nákupný alebo reklamačný doklad) musí byť rovnaké sériové číslo, ako na reklamovanom výrobku (ak výrobok sériové číslo má). Tento postup je odporúčaný aj kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, ak nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak.
Kupujúci si je vedomý, že ak nedodá reklamovaný tovar vrátane všetkého doručeného príslušenstva, potom v prípade odstúpenia kupujúceho od zmluvy bude kupujúcemu vrátená kúpna cena znížená o cenu nedodaného príslušenstva.
- Kompatibilita
Predávajúci negarantuje plnú kompatibilitu predaných súčastí s inými, pracovníkmi predávajúceho, výrobcom či dodávateľom neschválenými súčasťami, ani so softwarovými aplikáciami, ktorých funkčnosť nebola kupujúcim výslovne požadovaná v písomnej objednávke, ibaže je taká kompatibilita podobného tovaru obvyklá a nebolo by predávajúcim pri tovare výslovne uvedené, že je daný tovar kompatibilný iba s uvedeným zoznamom či nie je kompatibilný s uvedeným zoznamom.
Predávajúci negarantuje plnú funkčnosť aplikačného softwaru vo verziách, ktoré nie sú vhodné (nie sú vytvorené) pre objednaný operačný systém, ibaže je taká funkčnosť podobného tovaru obvyklá a ak nebolo predávajúcim pri tovare výslovne uvedené, že je daný tovar funkčný len s uvedeným zoznamom či nie je funkčný s uvedeným zoznamom. Za prípadné problémy spôsobené obmedzenou funkčnosťou aplikácií, ktoré túto podmienku nespĺňajú, nepreberá predávajúci žiadnu zodpovednosť.
Záruka sa nevzťahuje na chyby vzniknuté použitím nesprávneho alebo chybného programového vybavenia, nesprávneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté, ak takéto použitie nie je obvyklé a pritom nebolo vylúčené v priloženom návode na použitie. Ďalej sa záruka nevzťahuje na chyby vzniknuté zlou obsluhou, neodborným alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím a inštaláciou, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou alebo poškodením účinkami prepätia v rozvodnej sieti (napr. bleskom) s výnimkou bežných odchýlok.
- Výluky
Porušením ochrannej pečate, informatívnej nálepky či sériového čísla sa kupujúci vystavuje riziku zamietnutia reklamácie, ibaže k poškodeniu dôjde pri obvyklom používaní. Pečate a sériové čísla sú neoddeliteľnou súčasťou produktu a nijako neobmedzujú právo zákazníka tovar používať a manipulovať s ním v plnom rozsahu toho, k čomu je tovar určený.
Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenia vzniknuté (v prípade, že takáto činnosť nie je činnosťou obvyklou a pritom nie je zakázaná v priloženom návode na použitie):
- mechanickým poškodením tovaru,
- elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje) s výnimkou bežných odchýlok,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené,
- neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- ak bol tovar alebo jeho časť poškodená počítačovým vírusom apod.,
- ak sa chyba prejavuje iba u softwaru, u ktorého nie je zákazník schopný doložiť legálny spôsob nadobudnutia, alebo použitím neautorizovaného softwaru a spotrebného materiálu,
- tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
- prevedením nekvalifikovaného zásahu či zmenou parametrov (nekvalifikovaným zásahom sa rozumie zásah akejkoľvek inej osoby okrem predávajúceho alebo autorizovaného servisu),
- tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie atď.), ak vznikla chyba v dôsledku tejto úpravy,
- pri chybne vykonanom upgrade BIOSu, firmware,
- tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou,
- použitím nesprávneho alebo chybného programového vybavenia,
- použitím nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté, pokiaľ také použitie nie je obvyklé a pritom nebolo vylúčené v priloženom návode k použitiu.
Tieto obmedzenia neplatia, ak boli vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, kupujúcim a predávajúcim výslovne dohodnuté, vymienené alebo predávajúcim deklarované, prípadne je možné očakávať vzhľadom na vykonávanú reklamu alebo obvyklému spôsobu použitia tovaru.
V prípade, že tovar je software, vzťahuje sa záruka výhradne na fyzickú čitateľnosť médií (média nesmú byť poškrabané apod.). Okamihom odstránenia ochranných prostriedkov (fólie, pečate, otvorenie obálky a pod.) sa kupujúci stáva oprávneným užívateľom softwarového produktu a akceptuje licenčné podmienky výrobcu softwaru. To neplatí pre rozpor s kúpnou zmluvou (pozri IV spôsob vybavenia reklamácie).
- Testovanie chyby
Tovar zaslaný k reklamácii bude testovaný iba na chybu uvedenú kupujúcim (v reklamačnom formulári, v priloženom liste s popisom chyby). Pre uvedenie chyby odporúčame písomnú formu, čím sa rozumie taktiež elektronická komunikácia.
Ak zistí technik, že príčinou problémov nie je reklamovaný výrobok (napr. počítač), ale nekorektná inštalácia softwaru (operačný systém, antivírusový program), ak boli dáta poškodené nekorektným správaním niektorej aplikácie (napr. hry, vírusy) nedodané predávajúcim, alebo ak dáta poškodil kupujúci, alebo tretia osoba, bude reklamácia zamietnutá. V prípade, že zákazník súhlasí s platenou opravou, bude účtovaná podľa aktuálneho platného cenníka daného autorizovaného servisu.
Kupujúci týmto berie na vedomie, že predávajúci nerealizuje platené opravy, len ich sprostredkováva u autorizovaných servisov, prípadne zaisťuje s nimi komunikáciu, dopravu apod. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prevedenie opravy.
Pred vykonaním platenej opravy bude kupujúci informovaný o cene opravy, jej rozsahu a dobe potrebnej na jej vykonanie, pričom oprava bude vykonaná najneskôr do 60 dní odo dňa nasledujúceho po prijatí tovaru Smellkillerom. Na vykonanie platenej opravy možno pristúpiť len po výslovnom súhlase kupujúceho (resp. na základe uzatvorenej servisnej zmluvy) urobenom po informovaní podľa predchádzajúcej vety.
Ak je kupujúci podnikateľ a ak bude reklamácia zamietnutá, berie tento kupujúci na vedomie, že je predávajúci oprávnený prefakturovať kupujúcemu náklady autorizovaného servisu za diagnostiku chyby a dopravu podľa cenníka daného autorizovaného servisu.
- Záloha dát
Pri odovzdaní počítačového systému alebo zariadenia pre ukladanie dát k oprave, odporúčame kupujúcemu zabezpečiť si vytvorenie odpovedajúcej zálohy potrebných dát a zabrániť ich možnému zneužitiu alebo poškodeniu. Predávajúci nezodpovedá za prípadnú stratu, poškodenie či zneužitie dát, ktoré sú uložené na zariadeniach pre ukladanie dát v počítačovom systéme.
Zariadenia pre ukladanie dát sú zariadenia, ktorých poruchovosť je objektívnym javom s náhodným charakterom výskytu porúch. Predávajúci upozorňuje týmto kupujúceho na uvedenú skutočnosť a odporúča vykonávať systematické zálohovanie užívateľských dát na vhodnom zariadení (napr. ZIP, CD). Záruka však týmto upozornením nie je obmedzená.
Kupujúci berie na vedomie, že ak je reklamácia vybavená formou výmeny zariadenia pre ukladanie dát, potom sa pôvodné zariadenie nevracia.
- Znečistený tovar
Kupujúci sa vystavuje riziku zamietnutia reklamácie v prípade, ak je tovar alebo jeho súčasť znečistená alebo nespĺňa základné hygienické podmienky.
IV. Spôsob vybavenia reklamácie
Ak je kupujúcim spotrebiteľ
Práva spotrebiteľa pri uplatnení zákonnej záruky ak ide o chybu odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie chyby, právo na výmenu chybného tovaru alebo chybnej súčiastky, ak to nie je vzhľadom k povahe chyby neúmerné. Ak nie je takýto postup možný, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy,
- ak ide o chybu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu chybného tovaru alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy, rovnaké práva spotrebiteľovi patria, ak ide síce o odstrániteľné chyby, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie chyby sa považuje najmä, ak rovnaká chyba brániaca riadnemu užívaniu, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, sa vyskytne znovu. Väčším počtom chýb sa rozumie, ak má vec súčasne aspoň tri chyby brániace jej riadnemu užívaniu,
- ak ide o iné chyby neodstrániteľné a spotrebiteľ nepožaduje výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
Voľbu spôsobu vybavenia reklamácie vykoná kupujúci. Predávajúci na nevhodnosť voľby kupujúceho upozorní a navrhne vhodný spôsob (najmä v prípade, keď kupujúci vyžaduje spôsob týkajúci sa odstrániteľnej chyby, ale predávajúci zistí, že ide o chybu neodstrániteľnú). Ak spotrebiteľ nezvolí spôsob vybavenia reklamácie predávajúcim poskytnutej primeranej lehote, zvolí ho predávajúci.
V prípade zľavy nie je možné neskôr reklamovať tovar pre chybu, za ktorú bola zľava poskytnutá.
Keď je kupujúcim spotrebiteľ, o reklamácii predávajúci rozhodne ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu chyby. Reklamáciu vrátane odstránenia chyby predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie s výnimkou objektívnych prípadov nezávislých od predávajúceho. O takom prípade Vás bude predávajúci informovať o predĺžení doby vybavenia reklamácie a o jej predpokladanej dĺžke. Po uplynutí tejto lehoty sa má za to, že chyba na veci skutočne existovala a spotrebiteľ má rovnaké práva, ako by sa jednalo o chybu, ktorú nie je možné odstrániť. Táto lehota rovnako platí aj pre kupujúceho, ktorý je podnikateľ.
Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom znáša predávajúci v prípade, že si ich spotrebiteľ uplatnil u predávajúceho v lehote do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
Ak bola reklamácia tovaru v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, začne záručná doba plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
Predávajúci vydá kupujúcemu spotrebiteľovi písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to emailom bezprostredne od prijatia reklamácie, ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o prevedení opravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za chyby (odporúčame požiadať najneskôr do 30 dní po vybavení reklamácie – zákonná lehota tým nie je dotknutá) a boli vynaložené skutočne a účelne. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu chyby veci má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpeniu.
Zhoda s kúpnou zmluvou
V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len „rozpor s kúpnou zmluvou“), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou. Ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, ak kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, ak to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak.
Zhodou s kúpnou zmluvou sa najmä rozumie, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že odpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v tomu odpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
2. Ak je kupujúcim podnikateľ
Lehota pre uplatnenie práv z vadného plnenia a jednotlivé práva z vadného plnenia sú od 21.6.2024 rovnaké ako pre kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom tak aj pre kupujúceho podnikateľa.
Ak ide o chybu, ktorú je možné odstrániť, bude tovar opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha chyby nebráni obvyklému užívaniu, môže sa predávajúci s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr tuto chybu reklamovať.
Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, predávajúci je oprávnený chybný tovar vymeniť za tovar s rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo vystaví dobropis.
- Spoločné ustanovenia
Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. Doba trvania reklamácie sa počíta od nasledujúceho dňa po uplatnení reklamácie do dňa vybavenia reklamácie, teda doby, kedy bol kupujúci povinný vec prevziať. O vybavení je zákazník informovaný e-mailom, ktorý uviedol už pri nákupe.
Po vybavení reklamácie predávajúci upozorní o ukončení reklamácie kupujúceho buď telefonicky, SMS alebo e-mailom a vydá kupujúcemu výdajný protokol. Pokiaľ bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu kupujúceho.
Kupujúci je povinný skontrolovať preberaný tovar a jeho súlad s výdajným protokolom reklamácie. Kupujúci ďalej skontroluje kompletnosť tovaru, hlavne či balenie obsahuje všetko, čo má obsahovať. K neskorším námietkam nebude prihliadnuté. Týmito dojednaniami nie je dotknutá zákonná lehota pre uplatnenie práv z chybného plnenia.
Ak bola reklamácia tovaru v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, záručná doba sa predlžuje o dobu trvania reklamácie.
V prípade nevyzdvihnutia reklamovaného tovaru do jedného mesiaca od uplynutia doby, kedy mala byť reklamácia vykonaná a ak bola vykonaná neskôr, do jedného mesiaca od upovedomenia o jej vykonaní (t.j. spravidla do 60 dní od dátumu podania reklamácie), je predávajúci oprávnený účtovať pri výdaji reklamácie čiastku za uskladnenie vo výške 0,5 € za deň vrátane DPH.
Ak si kupujúci nevyzdvihne vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, keď bol o vybavení informovaný, má predávajúci právo vec predať a výťažok použiť na úhradu skladného.
Pri výdaji tovaru po vybavení reklamácie či pri preplatení dobropisu je kupujúci povinný predložiť doklad, na základe ktorého bola vec prijatá do reklamácie a musí preukázať svoju totožnosť OP alebo platným cestovným pásom. Ak je kupujúci právnická osoba, výdaj tovaru alebo preplatenie dobropisu budú umožnené iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby alebo osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou.
V. Spotrebný materiál
Ak je predmetom kúpy spotrebný materiál (napr. cartridge, toner, tlačová hlava, tlačový valec, lampa projektorov, baterka, rôzne druhy osvetlenia a podobne) alebo ak je tento materiál súčasťou zakúpeného tovaru, použije sa životnosť miesto záruky za akosť. Životnosť môže byť uvedená časovo, v dobe tovaru alebo počtom použitia, prípadne v počte vytlačených stan či inak obdobne špecifikovaná. Pri tovare môže byť uvedená viac ako jedna z týchto životností. K úspešnému uplatneniu reklamácie je nutné dodržať všetky uvedené podmienky.
Právo kupujúceho reklamovať tovar v zákonnej záručnej lehote tým nie je dotknuté. Kupujúci však musí prihliadnuť k vyššie uvedeným skutočnostiam, pretože záruka sa nevzťahuje na opotrebenie spôsobené obvyklým používaním veci a nie je možné ju tak zameniť so životnosťou výrobku. Životnosť tovaru predstavuje náchylnosť k opotrebeniu spôsobenú obvyklým používaním. Pokiaľ tovar používate (nie vlastníte) dlhšie ako je obvyklá životnosť, je pravdepodobné, že vzniknutá vada je dôsledkom bežného opotrebenia, avšak nie je vylúčené, že sa skutočne jedná o záručnú vadu.
Životnosť je Smellkiller povinný vyznačiť u ponúkaného tovaru, inak nemá možnosť sa tejto životnosti dovolávať.
VI. Záverečné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok je platný od 21. 06. 2024 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov. Tento reklamačný poriadok je k dispozícii v sídle a prevádzkach predávajúceho alebo ako dokument na www.smellkiller.sk.